پیشینه تحقیق اعتماد سازماني

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
اعتماد سازماني مفهوم اعتماد ۲ - ۲ - ۲ : اعتماد سازي ۳ - ۲ - ۲ : ابعاد اعتماد ۴ - ۲ - ۲ : رهبري خدمتگزار و اعتماد سازماني ۴ - ۲ : پیشینه تحقیق ۱ - ۴ - ۲ : تحقيقات انجام گرفته در رابطه با رهبري خدمتگزار در خارج از كشور را مي توان به دو دسته كلي تقسيم نمود : ۲ - 4 - 2 : تحقیقات انجام گرفته در رابطه با رهبری خدمتگزار در داخل کشور را می توان به شرح زیر مورد بررسی قرار داد : الف . منابع فارسی ب . منابع لاتین اعتماد سازماني اعتماد در سازمان از عناصركليدی و اثربخش در سازمان به حساب مي آيد زيرا مشاركت و همكاری اثربخش را در سازمان ممكن مي سازد . اعتماد در سازمان ها باعث رفتار شهروندی سازماني ، تعهد سازماني ، رضايت شغلي و ماندگاری كاركنان خواهد شد . اعتماد موضوعي ميان رشته ای محسوب مي گردد و از رشته هايي مانند روان شناسي ، روان شناسي اجتماعي و جامعه شناسي سرچشمه مي گيرد . موضوع اعتماد از رشته های ديگری از جمله حقوق ، علوم سياسي و رفتار سازماني نشأت مي گيرد . مفهوم اعتماد اعتماد كليد اصلي براي روابط بين فردی در زمينه های گوناگون به شمار مي رود . اعتماد دانش يا عقيده ای به شمار مي رود كه اعتماد شونده انگيزه يا محركي دارد كه موجب مي گردد عملي را كه متعهد به انجام آن است به انجام برساند . اعتماد را مي توان يك امر نسبي به شمار آورد ، زيرا اعتماد بستگي به اين دارد كه يك فرد به چه ميزان فرد ديگر را قابل اعتماد بداند و اين به نظر افراد بستگي دارد . اعتماد مفهومي پويا مي باشد و به كنش متقابل عوامل گوناگوني بستگي دارد كه ممكن است بر ايجاد مدلي برای اعتماد تأثير گذار باشند . مير  معتقد است كه اعتماد يك فرد به آسيب ناپذيری او در مقابل اقدامات طرف ديگر ، مبتني بر اين است كه اعتماد شونده اقدامي انجام نخواهد داد كه به ضرر اعتماد كننده باشد . شاو اعتماد را به عنوان اعتقاد به اين كه ما برای رسيدن به آرزو ها و انتظاراتمان به ديگران وابسته هستيم تعريف مي كند . روتر  اعتماد را به عنوان انتظارات كلي كه ما مي توانيم به گفتارها و وعده های ديگران تكيه كنيم تعريف مي كند . چارلتون معتقد است كه رهبران به كاركنان خود اعتماد مي كنند ، برای اين كه كاری را كه مي خواهند به انجام برسانند انجام دهند ( مارتینز ، ۲۰۰۲ : ۷۵۶ - ۷۵۷ ). مكانيزم های كنترل و اعتماد مي توانند در توسعه كارائي و اثربخشي سازمان ها مكانيزم هايي مكمل يكديگر باشند . وجود جو اعتماد در سازمان ميتواند باعث گردد كه كاركنان و مديريت به طور وسيع و فراگيری با همديگر همكاری كنند و برای دستيابي به اهداف تلاش كنند . در سازماني كه اعتماد كمي وجود دارد از انضباط در كارها

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 718 مشاهده

کد فایل:35331

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۴

حجم فایل ها:167.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 25

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط