رساله طراحی فرهنگسرا با رویکرد هنر ایرانی

دسته بندي : معماری

دانلود پایان نامه با موضوع رساله فرهنگسرا با رویکرد هنر ایرانی
در قالب Word و 225 صفحه و قابل ویرایش.

========================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================



تمامی فایلهای موجود در سایت صرفا برای راهنمایی و کمک به دانشجویان و محققین عزیز می باشد و هدف ما در سایت نگین فایل کمک به دانشجویان و دانش پژوهان عزیز برای بالا بردن سطح بار علمی آنها می باشد.


قسمتهایی کوتاه از متن:

مقدمه

تئاتردرزندگانی اجتماعی عصر حاضر مقام ارجمندی حائز شده است یکی از شعب مهم فنون ادبیات هرکشوری بشماراست . تئاتر خستگی های روزانه را برطرف می کند درسهائی از زندگی میآموزد، زشتی و زیبائی، خنده و گریه ، حقیقت و مجاز را منعکس میسازد.
   تئاتر نیز مانند موسیقی و همۀ هنرهای زیبا حدود و ثغور ملیت خاصی ندارد نهایت آنکه تابع قواعد قردادی و لازمی است که رعایت آنها از لحاظ فنی ضروری است . کسانیکه میخواهند هنر و بخصوص موسیقی را در چهاردیواره مهین خود محصور و محدود سازند دچار اشتباه فاحشی هستند و مسلما ًدر این راه پیشرفت نخواهند کرد . تئاتر از اعصار باستانی بازندگانی ملتهای متمدن وقت قرین و دمساز بوده و یونان نخستین کشوری بوده که فن تئاتر را بوجودآورد و رونق داد و این فن را از آنجا بسایر نقاط جهان و از آنجمله شرق اشاعه پیدا کرد .دوگوبینو در«تاریخ ایارنیان » خود شرح میدهد که درعهد اشکانیان تراژدی یونان بخصوص مورد توجه و علاقه پادشاهان و دربار ملت ایران بود . پیشرفت تئاتر از همان طلوع مدنیت آغاز گردیده و بعد از یونان رومی ها نیز دارای تئاتری بودند که تقلیدی از تئاتر یونان بود سپس در قرون وسطی تئاتر بصورت تعزیه های مذهبی تغییر شکل پیدا کرد و تا عصر تجدد یعنی تا قرن شانزدهم و هفدهم از نویسندگان کلاسیک یونان تقلید میشده است .
تاثیر تئاتر بر درمان بیماران روانی امروزه به اثبات رسیده است. در این روش بیماران روانی را به کارگردان‌های حرفه‌یی می‌سپارند تا آنان را به اجرای قطعات نمایشی در مورد مسائل نفسانی که بیمار به آن مبتلا است، ترغیب کنند. نتایجی که از این روش در درمان بیماران به دست آمده، شگفت آور بوده است. اثر این اجراهای تئاتری را چنین توضیح می‌دهند که بیشتر بازیگر و سپس تماشاگر برای مدت زمانی خویش را به جای شخصیت اصلی داستان می‌پندارد و همان حالات روحی قهرمان را درخور باز می‌یابد و این همذات پنداری ناخودآگاه سبب تخلیه انرژی‌های آزاردهنده می‌شود. همین تسکین و رهایی از عقده‌ها است که ارسطو آن را تزکیه نفس می‌نامد. می‌توان پذیرفت خنده در آثار کمدی پدیده‌یی رهایی بخش باشد، اما ترس و ترحم در تراژدی را چگونه می‌توان توجیه کرد؟ حقیقت این است که تماشاگر در تئاتر از تشابه به قهرمان به دلیل قدرتش احساس لذت می‌کند. تماشاگر به خوبی واقف است که قهرمان تراژدی در عالم واقع وجود ندارد، اما برایش غصه می‌خورد. به تعبیر دیگر تماشاگر رنج نمی‌کشد بلکه به تقلید رنج دست می‌زند. او احساس ترس را نه آمیخته به ضعف بلکه آمیخته با احساس قدرت، تجربه می‌کند. از آنجایی که قهرمان نمایش (اعم از تراژدی یا کمدی) همیشه در خطر و مورد تهدید عوامل گوناگون است، این تهدید روح تماشاگر را فرا می‌گیرد و همان حالتی را در وی ایجاد می‌کند که آن را «هیجان و دلهره» می‌نامیم. همین هیجان و اضطراب آگاهانه، ترس از مرگ را در ما به وجود آورده و به همین دلیل است که ترس و دلواپسی برای سرنوشت قهرمان تمامی ‌وجود ما را فرا می‌گیرد، اما در عین حال از این اضطراب لذت می‌بریم. با توجه به حقیقت این نکته می‌توان گفت تئاتر به ویژه تراژدی این مساله را با تاکید و شدت بیشتری مطرح می‌کند و بر رهایی انسان از چنگال این احساسات تاکید می‌ورزد. البته ملودرام (نمایش توام با موسیقی) هدف‌های درست درام را از دست داده و بیشتر به تکان دادن و به هیجان آوردن تماشاچی رغبت دارد و در حقیقت برای بالا بردن شدت لحظه تردید آمیز یا جاری شدن اشک تماشاچی در طول یک صحنه ترحم آمیز تکیه می‌کند.
قدمت تئاتر درایران .  قدمت نمایش درایران را اگر بخواهیم از دوران پیش از اسلام بررسی کنیم،  باید بحث خود را از نمایش‌های آیینی که به داستان " سوگ سیاوش " و " کین ایرج "  معروف شده  است  و  این دو  مراسم هر سال در زمانی معین برگزار می‌شده  اشاره کنیم که البته این مراسم در دوره ی  اسلامی  به تدریج  رنگ اسلامی گرفت و با روی کارآمدن مذهب تشیع  به تعزیه ی امام  حسین (ع) و یارانش تغییر شکل داد.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مقدمه
فصل اول - چیستی، ساختار و انواع نمایش                                
1-1    تئاتر چیست                                         
2-1    ساختار نمایش                                     
3-1    انواع کشمکش                                   
4-1    عناصر اجرایی هر نمایش                    
5-1    انواع نمایش                                       
فصل دوم - تئاتر از دیروز تا امروز                                      
2-1    خاستگاه تئاتر                                     
2-2    خاستگاه تئاتر در ایران                        
1-2-2 ریشه نمایش در پیش از اسلام     
2-2-2 ویژگی های خاص نمایش ایران و تفاوت آن با غرب
3-2-2 تئاتر ایران در صده ی گذشته      
4-2-2 شرایط تئاتر ایران در سالها (1337-1320)                
5-2-2 شرایط تئاتر ایران در سالها ( 1337- 1357)                   
3-2    تاریخ نصر هنر                                    
4-2    تاریخچه ی نمایش در چین                
5-2    نمایش در یونان باستان                        
2-5-2  ویژگی های تئاتر در یونان باستان         
3-5-2 سیر تکامل تئاتر یونان                 
4-5-2 مکان اجرای تئاتر در یونان باستان                 
5-5-2 تئاتر در دیدگاه ارسطو                
6-2    تئاتر روم باستان                                  
1- 6-2 شخصیت های کلیدی                
7-2    دوران بیزانس، شرق و غرب در تلاقی هزار ساله                             
8-2    قرون وسطی          
1-8-2 نمایش در قرون وسطی  در کشورهای اروپایی        
2-8-2 علل ناپدید شدن تئاتر در قرون وسطی     
3-8-2 تغییرات اجرای نمایش پس از ممنوعیت      
4-8-2 نمایش در قرون وسطی اروپا و مقایسه با نمایش مذهبی ایران       
9-2    رنسانس چیست                     
10-2    انقلاب فکری کوپرنیک        
11-2    انقلاب فکری گالیله              
12-2    انقلاب فکری دکارت         
13-2    انسان گرایی                        
14-2    جنبش اصلاحات مذهبی     
15-2    عوامل زایش رنسانس          
16-2    تئاتر در دوران رنسانس       
1-16-2 ویژگی های هنر تئاتر رنسانس      
17-2    ایتالیا                                                
1-17-2 ویژگی های هنر تئاتر رنسانس در ایتالیا    
2-17-2 اولین تراژدی بومی در ایتالیا   
3-17-2 نمایشهای ایتالیایی در دوره رنسانس      
4-17-2 (اسو ینترمشو) میان پرده های ایتا لیایی         
5-17-2 اپرای ایتالیا                             
6-17-2 ویژگی های اپرا                     
18-2    اسپانیا                                               
19-2    انگلستان                                           
1-19-2 الیزابتین                                  
2-19-2 درام در دوره ی الیزابتین        
3-19-2 ویلیام شکسپیر                        
4-19-2 ویژگی های آثار شکسپیر       
5-19-2 نمونه هایی از نمایشنامه های شکسپیر                  
20-2    فرانسه                                              
21-2    قرن هجدهم                                     
22-2    قرن نوزدهم، دوره ی رمانتیک         
23-2    مقدمه کرمول                                   
24-2    پس از رمانتیسم                                
25-2    معرفی مختصر تعدادی از سبک های ادبی   
1-25-2 تئاتر کلاسیک                     
2-25-2 تئاتر رومانتیک                    
3-25-2 تئاتر اومانیت                       
4-25-2 تئاتر رئالیست                      
5-25-2 تئاتر ناتورالیست                  
6-25-2 تئاتر سمبولیست                   
26-2    تئاتر در فاصله ی بین دو جنگ         
27-2 قرن بیستم                                             
28-2 تئاتر ادبی و شاعرانه                              
29-2 تئاتر متعهد                                           
30-2 تئاتر جدید: پوچی و بی رحمی             
31-2 ارتباط ناپذیری                                     
32-2 بیرحمی                                               
33-2 آبزوردیسم(پوچی)                              
1-33-2 پیشگامان تئاتر آبزورد          
34-2    نمایش تعاملی                                   
2-34-2 نمایش تعاملی و تئاتر محیطی    
3-34-2 در نمایش تعاملی بازیگر تماشاگر است    
4-34-2 نمایش تعاملی و هایپردراما   
5-34-2 نمایش تعاملی و پسیکودرام 
6-34-2 نمایش تعاملی و ساختار شکن       
7-34-2 نمایش تعاملی به مثابه بازی  
فصل سوم - مصادیق و نمونه های موردی                          
1-3    تئاتر شهر تهران                                
2-3    ساختمان اپرای سیدنی                      
1-2-3 تحلیل فضایی ساختمان اپرای سیدنی  
2-2-3 تعریف از شکل کلی نمایی بنا- بحثی بر برونگرایی اپرای سیدنی 
3-2-3 معمار اپرای سیدنی                             
4-2-3 کاشیست بنا                                       
فصل چهارم - مطالعات فیزیکی و کالبدی طرح                    
1-4 مکان سایت                                            
1-2-4 جغرافیا                                  
3-2-4 تاریخچه جدید                      
4-2-4 نام بندرعباس                         
5-2-4 جمعیت                                 
6-2-4 زبان                                      
7-2-4 آب و هوا                              
8-2-4 بنادر تجاری                          
9-2-4آثار تاریخی                           
10-2-4 مراکز آموزشی و دانشگاهی
11-2-4 فرودگاه                              
12-2-4 پایانه ی مسافربری               
13-2-4 شبکه راه آهن                     
14-2-4 هتل ها                                 
15-2-4 جاذبه های طبیعی گردش گری                            
16-2-4 ترابری                                 
17-2-4 هنر تئاتر در بندر عباس        
فصل پنجم - استانداردهای طراحی تئاتر                             
1-5    گرایش های ساخت و ساز تئاتر در شرایط جاری          
2-5    ریز فضاهای مورد نیاز                       
فصل ششم - مدارک پروژه و طراحی                               
1-6    لیست ریزفضاها برای طراحی تئاتر در شهر بندرعباس                  
فصل هفتم
1-7     نقشه ها
2-7    طرح سه بعدی 3D
منابع      


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.       

 


دسته بندی: معماری

تعداد مشاهده: 1591 مشاهده

کد فایل:16838

انتشار در:۱۳۹۸/۸/۱۰

حجم فایل ها:2583


اشتراک گذاری:
 قیمت: 29,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط